Cauta
Cautare

Prevenirea fisurilor anale

Prevenirea fisurilor anale
21 iulie 2017

Nu este intotdeauna posibil sa se previna o fisura anala. Cu toate acestea, una dintre cele mai bune moduri de a o preveni, de a o impiedica sa se dezvolte, este evitarea constipatiei.
Cele mai bune metode pentru a preveni constipatia sunt prezentate mai jos.

Fibra previne constipatia si fisura anala

Asigurati-va de consumul a suficient de multe fibre pentru a evita constipatia. Majoritatea adultilor nu mananca suficiente fibre desi ar trebuii sa consume aproximativ 18 g de fibre pe zi. Puteti creste aportul de fibre consumand aceste alimente:
• fructe
• legume
• orez integrale
• paine integrala
• Seminte
• nuci
• ovaz
Consumul mai multor fibre va mentine miscarile tale intestinale, pentru ca ajuta alimentele sa treaca prin sistemul digestiv mai usor. Alimentele bogate in fibre fac, de asemenea, sa te simti satul pentru mai mult timp.
Daca aportul de fibre este in crestere, este important ca aceasta crestere sa se produca treptat. O crestere brusca poate da senzatia de balonare.

Fluidele previn constipatia si fisura anala

Asigurati-va de consumul multor lichide pentru a evita deshidratarea si cresteti aportul in mod constant. Incercati sa taiati din cantitatea de cofeina, alcool si bauturi acidulate consumate.

Obiceiurile de toaleta pot preveni constipatia si fisura anala

Niciodata nu ignora nevoia de a merge la toaleta. Ignorarea impulsului poate creste in mod semnificativ sansele de a avea constipatie si apoi fisuri anale. Cel mai bine este sa ai scaune de dimineata imediat dupa ce te trezesti, sau la aproximativ 30 de minute dupa micul dejun.
Cand utilizati toaleta, asigurati-va ca aveti suficient timp si intimitate pentru a trece scaunele in mod confortabil.

Miscarea previne constipatia si fisura anala

Pastrativa mobil si activ fizic, va reduce considerabil riscul de a avea constipatie, ceea ce poate duce la fisuri anale. In mod ideal, faceti cel putin 150 de minute de activitate fizica in fiecare saptamana.
Nu numai ca exercitiile fizice regulate reduc riscul de a deveni constipat, dar de asemenea, te vei simti mai sanatos si va va imbunatati starea de spirit, nivelul de energie si forma fizica generala.

Posted in Clinica Proctoline by MedicalOnGroup